Sigortalının hasarı öğrendiği tarihten itibaren 5
iş günü içerisinde şirkete bildirimde bulunması gerekir. Sigorta şirketi hasar
ihbarını takiben, hasar tespiti amacı ile eksper tayin eder. Eksperin
düzenlediği rapor ile sigorta türüne göre gereken diğer belgeler sigorta
şirketine ulaştırıldığında tazminat ödenmesi için gereken dosya tamamlanır.
Tazminatın en kısa zamanda ödenebilmesi için, ilgili belgelerin süratli ve
eksiksiz olarak gönderilmesi ve dosyanın tamamlanmasını teminen aşağıdaki
konulara özen gösterilmesi gerekmektedir :
Poliçe ve zeyilname numaraları, poliçe vadesi, hasarın yeri ve tahmini hasar
miktarı öğrenilerek derhal (telefon, faks, teleks ile) sigorta şirketine haber
verilmelidir.
Sigortalıların hasarlı malları olduğu gibi bırakmamaları, hasarı azaltıcı
çalışmalar yapmaları, nakliyat hasarlarında emtianın müşteriye ait bir depoya
çektirilmesi, kasko hasarlarında aracın bir tamirhaneye ( Anlaşmalı Tamirhane
Sistemi'ne dahil bir servis de olabilir.) çekilmesi sağlanmalıdır.
Bütün hasarlarda mutlaka bir resmi zabıt ( trafik kaza raporu, karakol
müracaat ve görgü tutanağı gibi ) tutturulması ve mümkünse fotoğraf çekilmesi
sağlanmalıdır. Zaptın mutlaka mühürlü ve imzaların tasdikli olması gerekir.
Ayrıca sigortacının rücu hakkının kullanılmasına yarayacak tüm bilgi ve
belgelerin de gerekli diğer tüm evraklar ile birlikte şirkete intikal
ettirilmesi sağlanmalıdır.
Müşterinin aynı riziko için başka sigorta şirketleri ile akdettiği poliçeler
varsa bunları bildirmesi ve ibraz etmesi sağlanmalıdır.
Hasarı tespit için gelecek ekspere ve Milli Reasürans yetkilisine her türlü
kolaylık gösterilmelidir. Hasar belirlenmesinin her safhasında Hasar
Müdürlüğü'ne yardımcı olunmalı, buradan alınan talimatlara kesinlikle
uyulmalıdır.
Müşterinin tahmini hasar miktarını ve bu konudaki taleplerini detaylı bir
talepname hazırlayarak, gerekli evraklarla birlikte sigorta şirketine göndermesi
sağlanmalıdır.
Hasarın tespitinden sonra eksik sigorta, amortisman, sovtaj sebepleri ile
yapılacak indirimler eksperden öğrenilmeli ve sigortalıya gerekli açıklama
yapılarak, mutabakat sağlanması için yardımcı olunmalıdır.
Hasar meydana geldiği tarihte, ilgili poliçenin tahsilatının poliçe üzerinde
görülen ödeme planına uygun şekilde ve makbuz ile yapılmış olması gerekmektedir.
Aksi takdirde hasar ödenmez. Bu nedenle acenteler sigortalılardan makbuzla
tahsil ettikleri primleri, şirkete yönetmelikte öngörülen süre içerisinde
intikal ettirmelidirler. Aksi takdirde acenteye rücu edilir.
Acente, sigortalısının hasar tazminatını alabilmek için mutlaka onun
vekaletini almış olmalıdır.
HASAR ANINDA ŞİRKETE İLETİLECEK BİLGİLER :
1- Poliçe ve zeyilname numaraları,
2- Sigortalı isim ve/veya unvanı,
3- Sigortanın başlangıç - bitim tarihleri,
4- Sigorta bedeli,
5- Hasar tarihi,
6- Hasar yeri,
7- Hasarın mahiyeti,
8- Tahmini hasar miktarı,
9- Ekspertiz yapılacak mahal.
|
|